Чл. 1 (1) С тази процедура се определят условията и реда за избор на финансова или кредитна институция, или финансов посредник при поемането на общински дълг съгласно Закон за общинския дълг.
(2) Процедурата не се прилага при избор на финансова или кредитна институция, или финансов посредник, в случаите когато е предвидена специална процедура на международна организация.
(3) Процедурата не се прилага за проекти, подлежащи на финансиране от "Фонд за органите на местното самоуправление в България - ФЛАГ" ЕАД, от фонд "Енергийна ефективност и възобновяеми източници", от фондовете за градско развитие, както и за финансиране на проекти чрез финансови инструменти по смисъла на чл. 2, т. 11 от Регламент 1303/2013 от финансови посредници, избрани от "Фонд мениджър на финансови инструменти в България" ЕАД въз основа на открита, прозрачна, пропорционална и недискриминационна процедура.
(4) Процедурата за избор на финансова или кредитна институция или финансов посредник се извършва в съответствие със следните принципи:
- откритост,прозрачност и недискриминационност;
- равнопоставеност на всички кандидати;
- постигане на икономически най-изгодно решение за местната общност;
- съгласно чл.20 от Закона за публичните финанси
Чл. 2 (1) Процедурата за избор на финансова или кредитна институция или финансов посредник се открива чрез публикуването на покана за участие на сайта на община Разград и в един национален и/или местен вестник.
(2) Поканата за участие задължително съдържа следната информация:
- описание на проекта/услугата/обекта;
- вид и размер на финансирането;
- място, срок и начин за подаване на офертите;
- срок за валидност на офертите;
- изисквания към участниците, методика и критерии за оценяване на офертите;
- начин за достъп до документацията за участие в процедурата;
- наименование, адрес, телефон, факс, електронен адрес на общината и лице за контакт.
- място, дата и час на отваряне на офертите;
(3) Задължително приложение към поканата за участие е решението на общинския съвет за поемане на общински дълг.
(4) Срокът за подаване на оферти е не по-кратък от 10 (десет) работни дни, считано от датата на публикуване на поканата. Офертите и документите към тях следва да бъдат на български език и се подават в запечатани непрозрачни пликове.
(5) Всеки кандидат може писмено да поиска разяснения по документацията за участие в процедурата в срок до 5 (пет) работни дни от публикуване на поканата на интернет страницата на общината и в един национален и/или местен вестник.
Кметът на общината или упълномощено от него лице е длъжен/о да даде писмено разяснение в срок до 3 (три) работни дни от постъпването на искането.
Чл. 3. Кметът може да прекрати процедурата със заповед, публикувана на интернет страницата на община Разград, когато:
(1) не е подадена нито една оферта;
(2) избрания кандидат откаже да сключи договор;
(3) отпадне необходимостта от провеждане на процедурата в резултат на съществена промяна в обстоятелствата, както и при невъзможност да се осигури финансиране за изпълнението на процедурата по причини, които не са били предвидени.
Чл. 4. В процедурата може да участват лица, които са кредитна/финансова институция, притежаващи валиден лиценз или вписани в съответния регистър, съобразно вида на услугата, по която ще се извършва подборът.
Чл. 5. В процедурата не може да участва лице:
(1) спрямо което се прилагат оздравителни мерки или прекратителни процедури по реда на Закона за кредитните институции;
(2) което има публични задължения към общината и държавата по смисъла на Данъчно-осигурителния процесуален кодекс;
(3) което е обявено в несъстоятелност или е в производство по несъстоятелност;
(4) което е в ликвидация;
Чл. 6.(1) Задължителни условия за участие в процедура за избор на финансов посредник, в случай на поемане на общински дълг чрез издаване на общински ценни книжа, са следните обстоятелства:
- членство в „ Българската фондова борса - София " АД и „ Централен депозитар" АД;
- притежаване на опит при издаване на общински ценни книжа.
(2) Обстоятелството на притежаване на опит при издаване на общински ценни книжа се доказва чрез представянето на списък, приложен към подадената оферта.
Чл. 7 (1) Кметът на община Разград издава заповед, съгласно която назначава комисия за отваряне, разглеждане, оценка на подадените оферти и класиране на участниците.
(2) Комисията се състои от петима членове, като се определят и двама резервни членове.
(3) В състава на комисията задължително се включват правоспособен юрист и лице със счетоводно/икономическо образование, а останалите членове са лица, притежаващи необходимата професионална квалификация и практически опит в съответствие с целта и сложността на задачата.
(4) Кметът може да привлича и външни експерти за членове или консултанти към комисията.
Чл. 8 (1) Не може да бъде член на комисията лице, което:
- има финансов интерес от поемането на общинския дълг;
- е свързано лице по смисъла на Търговския закон с участник в процедурата;
(2) Членовете на комисията и консултантите са длъжни да пазят в тайна фактите и обстоятелствата, които са узнали във връзка със своята работа в комисията;
(3) Членовете на комисията и консултантите представят декларация за отсъствие на обстоятелствата по ал.1 и спазване на изискванията по ал.2 в началото на заседанието по отварянето на офертите.
Чл. 9 (1) Решенията на комисията се взимат с мнозинство повече от половината от общия брой на членовете.
(2) Когато член на комисията не е съгласен с взетото решение, той подписва протокола с особено мнение и писмено излага мотивите си.
(3) Когато по обективни причини член на комисията не може да изпълнява задълженията си, той се замества от резервен член, за което се съставя протокол.
Чл. 10 (1) В деня и часа за отваряне на офертите, посочени в поканата, комисията провежда заседание, на което преглежда подадените документи по реда на тяхното постъпване и допуска до участие кандидатите, чиито документи отговарят на условията в поканата.
(2) Комисията разглежда допуснатите до участие оферти, оценява ги съгласно методиката и предварително обявените критерии и класира кандидатите;
(3) За работата на комисията се съставя протокол;
Чл. 11 (1) След класирането на участниците, комисията представя протокола от работата на комисията и предлага на кмета на общината да го утвърди и да издаде заповед за обявяване на резултатите.
(2) В случай на подадени оферти единствено от участници, които не отговарят на условията за участие, комисията предлага на кмета на общината да издаде заповед за:
а/ прекратяване на процедурата;
б/ повторно публикуване на поканата за участие с удължаване на срока за подаване на оферти;
Чл. 12 (1) Кметът на общината, съгласно предложението на комисията, издава заповед, с която обявява резултатите от проведената процедура за избор на финансова или кредитна институция, или финансов посредник. Кметът издава заповедта в срок от 7 (седем) работни дни, считано от утвърждаване на протокола от работата на комисията.
(2) В срок от 3 (три) работни дни от издаването на заповедта, същата се обявява на интернет страницата на общината и се изпраща до всички участници, подали оферти за участие в процедурата.
Чл. 13(1) В срок до 30 (тридесет) дни от датата на влизане в сила на заповедта кметът на общината сключва договор с класирания на първо място участник, като условията на договора следва да бъдат в съответствие с подадената от участника оферта и решението на общинския съвет за поемането на общински дълг.
(2) При провеждане на процедура за избор на финансов посредник в случай на поемането на дълг чрез издаване на общински ценни книжа като задължение на финансовия посредник в договора се включва изготвянето на проспект за предлагане на емисията ценни книжа и организиране на тяхното пласиране.
Приета с Решение №397 по Протокол № 28/23.12.2021 г. на Общински съвет Разград