Документи за достъп до обществена информация
Достъпът до обществена информация се предоставя въз основа на писмено заявление или устно запитване. При заявление направено по електронен път не се изисква подпис съгласно изискванията на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги.
1. Заявление за достъп до информация
2. Протокол за приемане на устно запитване за достъп до информация
Заявлението за достъп до обществена информация, следва да съдържа:
- трите имена, съответно наименованието и седалището на заявителя;
- описание на исканата информация;
- предпочитаната форма за предоставяне на достъп до исканата информация -преглед на информацията - оригинал или копие, или чрез публичен общодостъпен регистър; устна справка; копия на материален носител; копия, предоставени по електронен път, или интернет адрес, където се съхраняват или са публикувани данните; комбинация от форми;
- адреса за кореспонденция със заявителя, телефон, факс или е-mail.
Ако в заявлението не се съдържат данните по т. 1, 2 и 4, то се оставя без разглеждане.
Когато предпочитаната от Вас форма е „копия предоставени по електронен път”, трябва да определите техническите параметри за запис на информацията.
При поискване, на лицата със зрителни увреждания или с увреждания на слухово-говорния апарат се предоставя достъп във форма, максимално удовлетворяваща техните комуникационни възможности, съобразно наличните технически възможности в Община Разград.
Кметът на Община Разград резолира постъпилото заявление за достъп до обществена информация до секретаря на Община Разград, който осъществява цялостната организация по предоставяне на достъпа до информация.
Срок за разглеждане:
В срок до 14 дни след датата на регистриране на заявление за достъп до обществена информация, кметът на Община Разград взема решение за предоставяне или за отказ от предоставяне на достъп до исканата обществена информация и уведомява заявителя за своето решение.
Удължаване на срока за разглеждане:
- С не повече от 10 дни, когато поисканата в заявлението информация е в голямо количество и е необходимо допълнително време за нейната подготовка.
- С не повече от 14 дни, когато исканата обществена информация се отнася до трето лице и е необходимо съгласието му за предоставянето й.
Уточняване на предмета на обществената информация:
- Когато не е ясно точно каква информация се иска или тя е формулирана много общо, в 7-дневен срок от постъпване на заявлението, заявителят се уведомява за това и му се дава право да уточни предмета на исканата обществена информация в срок до 30 дни, от получаване на уведомлението.
- Сроковете за отговор и за удължаване започват да текат от датата на постъпване и регистриране в деловодството на Община Разград на писменото уточняване на предмета на исканата обществена информация.
- Ако заявителят не уточни предмета на исканата обществена информация в 30 дневен срок, заявлението се оставя без разглеждане.
Когато Община Разград не разполага с исканата информация, но:
- има данни за местонахождението й – в 14-дневен срок от получаване на заявлението, го препраща, за което заявителят се уведомява. В уведомлението задължително се посочват наименованието и адресът на съответния орган или юридическо лице, към които се препраща заявлението. Сроковете по ЗДОИ започват да текат от момента на получаване на препратеното от съответния орган заявление;
- няма данни за местонахождение й – в 14-дневен срок заявителя се уведомява за това.
Уведомяване:
Всички уведомления, решения или друга кореспонденция по прилагане на ЗДОИ, изхождащи от Община Разград и адресирани до заявителя, са в писмена форма, като му се изпращат по пощата чрез лицензирана пощенска куриерска служба с обратна разписка, по електронен път на електронен адрес или му се връчват лично срещу подпис.
Заплащане на информацията:
Разходите по предоставяне на обществена информация се заплащат:
- в брой – в ЦАО, намиращ се на партерния етаж в административната сграда на Община Разград на адрес: гр. Разград, бул. „Бели Лом” №37а, непрекъснато от 8:00 ч. до 18:00 ч.
или
- по банков път - ОБЩИНСКА БАНКА АД ФИНАНСОВ ЦЕНТЪР РАЗГРАД, IBAN: BG52SOMB91308458628244
BIC:SOMBBGSF
код за плащане за административни услуги – 448007
Определяне на размера на разходите по предоставяне на обществена информация:
Достъпът до обществена информация е безплатен.
Разходите по предоставяне на обществена информация се заплащат по НАРЕДБА № Н-1 от 7.03.2022 г. за определяне на нормативи за заплащане на разходите по предоставяне на обществена информация издадена от министъра на финансите, като се изчисляват с включен ДДС.
Не се заплащат допълнителните разходи за поправяне и/или допълване на предоставената обществена информация в случаите, когато тя е неточна или непълна, и това е поискано мотивирано от заявителя.
Срок на достъпа:
Община Разград осигурява 30 дневен срок на достъп до поисканата обществена информация, считано от датата на получаване от заявителя на решението за предоставения достъп.
Място за предоставяне на достъп до обществена информация:
В ЦАО, намиращ се на партерния етаж в административната сграда на Община Разград, с адрес: гр. Разград, ул. „Бели Лом” №37а, непрекъснато от 8:00 ч. до 18:00 ч.
Място за четене на предоставената обществена информация:
- Предоставената обществена информация може да бъде четена от заявителя в Зала № 102 на Община Разград, намиращ се на първи етаж на административната сграда на Община Разград с адрес: гр. Разград, бул. „Бели Лом” № 37а, всеки работен ден, непрекъснато от 09:00 ч. до 17:00 ч.;
- В случаите, когато поради спецификата на предоставената обществена информация в определеното в т.1 място е обективно невъзможно да се извърши четене на същата, секретарят на Община Разград определя друго подходящо място, съобразно възможностите на Община Разград, което максимално да удовлетворява предпочитанията на заявителя.
- За определеното по реда на т.2 място за четене на предоставената обществена информация, се съставя протокол в два екземпляра (по един за всяка от страните), който се подписва от заявителя и от секретаря на Община Разград.